02 620 02 73
Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00
Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn zonder beperking of voorbehoud van toepassing op alle handelsrelaties tussen Natura Plus Ultra Pet Food en niet-professionele kopers gedurende een bepaalde periode en tot het einde van de overeenkomst. De Klant is derhalve verplicht deze aandachtig te lezen.
De bevestiging van een bestelling door een klant houdt de onvoorwaardelijke aanvaarding in van alle algemene verkoopvoorwaarden die op de datum van de bestelling van kracht zijn op de website https://www.ultrapremiumdirect.be/nl
De overeenkomst komt tot stand wanneer de goederen zijn besteld en betaald.
Bij het plaatsen van een bestelling verstrekt de klant onder zijn volledige en uitsluitende verantwoordelijkheid de volgende gegevens: naam, voornaam, leverings- en facturatieadres, telefoonnummer en e-mailadres. In geval van een fout in de gegevens kan Natura Plus Ultra Pet Food niet aansprakelijk worden gesteld voor het onmogelijk leveren van de bestelling. Een overzicht van de gegevens en de bestelling wordt weergegeven wanneer men op “mijn winkelmandje” klikt. Na bevestiging van dit winkelmandje is het mogelijk om het leveringsadres en het factuuradres te bevestigen of te wijzigen. Na de volgende bevestiging komt u op de betaalpagina met het totale bedrag van de bestelling. Na bevestiging en acceptatie van de betaling door de bank ontvangt de klant een bevestigingsmail met een overzicht van alle gegevens van de bestelling (prijs, hoeveelheid, referentie, verzendwijze, leveringsadres, factuuradres).
De bevestiging van de bestelling houdt de aanvaarding van deze verkoopvoorwaarden in. Zij geldt als handtekening en aanvaarding van de verrichte transacties. De verkoop wordt pas als definitief beschouwd nadat de koper een e-mail met de bevestiging van de bestelling heeft ontvangen.
De Koper beschikt, overeenkomstig de bepalingen van artikel L221-18 van het Franse Wetboek van Consumentenzaken, over een herroepingstermijn van 14 werkdagen vanaf de levering van de producten om deze terug te sturen naar NATURA PLUS ULTRA PET FOOD met het oog op omruiling of terugbetaling, op voorwaarde dat de producten in hun originele verpakking en in perfecte staat worden teruggestuurd. Beschadigde, bevuilde of onvolledige artikelen worden niet teruggenomen.
Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, dient u uw herroepingsbeslissing mee te delen:
Per post aan het adres Natura Plus Ultra Pet Food - Agropole 3 Chemin du Salyat - CS30009 - 47901 AGEN CEDEX 9
Per e-mail aan het adres contact@ultrapremiumdirect.com
Door het bijgevoegde retourformulier terug te sturen: download
De retourkosten zijn uitsluitend voor rekening van de koper. De producten moeten worden teruggestuurd met een retourbon, die per e-mail kan worden aangevraagd bij de klantenservice op contact@ultrapremiumdirect.com, en met de factuur. De omruiling (onder voorbehoud van beschikbaarheid) of de terugbetaling zal plaatsvinden binnen 10 dagen na ontvangst door het bedrijf van de door de koper geretourneerde artikelen.
Alle voorbehouden of klachten wegens non-conformiteit of zichtbare gebreken van de geleverde producten moeten per post worden gemeld aan Natura Plus Ultra Pet Food of per e-mail aan contact@ultrapremiumdirect.com, vergezeld van alle bewijsstukken. Indien deze formaliteiten niet worden nageleefd, worden de producten beschouwd als conform en vrij van zichtbare gebreken en kan het Bedrijf geen klachten aanvaarden. Ultra Premium Direct zal zo snel mogelijk en op eigen kosten de geleverde producten vervangen waarvan de zichtbare gebreken of non-conformiteiten naar behoren door de Koper zijn aangetoond.
Natura Plus Ultra Pet Food
Agropole 3 Chemin du Saylat
CS30009
47901 AGEN CEDEX 9
De prijzen van onze producten zijn uitgedrukt in euro's, inclusief alle belastingen. De toegepaste prijzen zijn die welke op de website www.ultrapremiumdirect.be/nl gelden op de dag van de bestelling. Deze tarieven zijn open en kunnen tijdens hun geldigheidsduur worden herzien, zoals aangegeven op de website van NATURA PLUS ULTRA PET FOOD. De kosten voor verwerking, verzending, transport, levering en verpakking worden apart in rekening gebracht. De producten blijven eigendom van NATURA PLUS ULTRA PET FOOD totdat de prijs volledig is betaald, ongeacht de leveringsdatum van het product.
De prijs is contant en volledig betaalbaar op de dag dat de bestelling door de koper wordt geplaatst, via een beveiligde betaling met creditcard, bankoverschrijving of cheque. Natura Plus Ultra Pet Food is niet verplicht om de door de koper bestelde producten te leveren indien deze de prijs niet volledig betaalt.
Betalingen met creditcard worden bij de bestelling in rekening gebracht.
Betalingen door de koper worden pas als definitief beschouwd nadat de verschuldigde bedragen daadwerkelijk door Natura Plus Ultra Pet Food zijn ontvangen.
Bij betaling per bankcheque wordt de verkoop pas als gesloten en dus verzonden beschouwd na ontvangst en validatie van de cheque door Natura Plus Ultra Pet Food.
Natura Plus Ultra Pet Food behoudt zich het recht voor om bij niet-naleving van de bovenstaande betalingsvoorwaarden de levering van lopende bestellingen van de koper op te schorten of te annuleren.
Voor alle bestellingen van minder dan of gelijk aan 64 euro inclusief BTW of voor alle verzoeken voor levering anders dan per GLS, DPD of Mondial Relay, wordt een bijdrage in de verzendkosten toegepast.
Pakketten worden verzonden met de gekozen transportmethode. De artikelen worden geleverd op het afleveradres dat bij de bestelling is aangegeven. Voor levering op een Relaispunt kan het pakket door het gekozen Relaispunt geweigerd worden, naar goeddunken van de winkelmanager. In geval van weigering wordt de klant een ander relaispunt aangeboden of een punt dat rechtstreeks door de vervoerder wordt gekozen vanwege de nabijheid van het oorspronkelijke adres. De verzending van de bestelling wordt op de dag van vertrek per e-mail aan de klant bevestigd, op voorwaarde dat de klant zijn e-mailadres correct heeft opgegeven. De verzendkosten zijn voor rekening van de klant. De verzendkosten staan duidelijk vermeld op het bestelformulier vóór bevestiging door de Klant, tenzij anders vermeld.
Als het pakket niet direct wordt afgeleverd, geeft de vervoerder een bericht van gereedheid.
Indien het pakket niet binnen de gestelde termijn wordt afgehaald, wordt het teruggestuurd naar Natura Plus Ultra Pet Food. In dit geval kan het pakket aan de Klant worden teruggestuurd op voorwaarde dat de Klant de portokosten voor de terugzending betaalt die specifiek zijn voor elk pakket.
In geval van zichtbare gebreken bij ontvangst van het pakket, geniet de Klant van het retourrecht voorzien in artikel 3. De bij het plaatsen van de bestelling aangegeven levertijden worden enkel ter informatie gegeven en kunnen variëren afhankelijk van de bestemming. Natura Plus Ultra Pet Food streeft ernaar de door de Klant bestelde producten zo snel mogelijk te leveren. De leveringstermijnen worden bij wijze van aanduiding meegedeeld en een eventuele vertraging kan geen aanleiding geven tot schadevergoeding, inhouding of annulering van de bestelling door de Klant. Behalve in speciale gevallen of wanneer een of meer producten niet beschikbaar zijn, worden de bestelde producten in één keer geleverd. De bezorging wordt geacht op de begane grond te zijn, aangezien geen enkele vervoerder kan garanderen dat er op hogere verdiepingen wordt bezorgd.
Indien de bestelde producten echter om een andere reden dan overmacht niet binnen 10 werkdagen na verzending geleverd zijn, kan de verkoop op schriftelijk verzoek van de Klant of Natura Plus Ultra Pet Food geannuleerd worden. De door de Klant betaalde bedragen zullen dan onmiddellijk aan de Klant worden terugbetaald, zonder enige compensatie of korting.
Bestellingen worden verwerkt van maandag tot vrijdag, met uitzondering van feestdagen. Alle bestellingen die voor 13.00 uur worden geplaatst, worden dezelfde dag verzonden. Bestellingen die na 13.00 uur worden geplaatst, worden de volgende werkdag verzonden (maandag voor bestellingen die na vrijdag 13.00 uur zijn geplaatst).
De voorbereiding van uw bestelling en de gemiddelde levertijd is 48 uur (werkdagen).
Pak uw product bij ontvangst van uw bestelling uit en controleer het in het bijzijn van de bezorger, zelfs als de verpakking intact is, voordat u het ontvangstbewijs van de bezorger ondertekent.
Teken niet onder druk van de bezorger. Als hij het er niet mee eens is, vermeld dan de reden op de afleverbon: “de bezorger wilde niet aanwezig zijn bij het uitpakken en controleren van het pakket”. Dit is uw recht en uw enige rechtsmiddel in geval van schade.
De geldige voorbehouden die gebruikt moeten worden om de vervanging van het product te verkrijgen zijn :
In geval van “X” beschadigde zakken, noteer “X zakken geopend en geweigerd”.
Als er “X” zakken ontbreken, noteer dan “X zakken ontbreken”.
De woorden “onder voorbehoud van uitpakken” zijn geen geldig voorbehoud en maken het niet mogelijk om het product te vervangen.
Als u een voorbehoud maakt op de afleverbon, kunt u dit per e-mail melden aan onze klantenservice op contact@ultrapremiumdirect.com, die een klachtdossier zal openen bij de vervoerder.
Verzameling en gebruik van gegevens
Wij verzamelen informatie over u om uw bestellingen te verwerken en u de best mogelijke service te bieden. De door u verstrekte persoonlijke gegevens worden niet doorgegeven aan onbevoegde derden buiten het bedrijf. Wij moeten deze informatie echter wel doorgeven aan onze erkende leveringspartners om uw bestelling te kunnen verwerken.
De verwerking van informatie die via de website www.ultrapremiumdirect.be wordt doorgegeven, inclusief het beheer van e-mailadressen van websitegebruikers, is op 10/02/2014 aangemeld bij de CNIL, geregistreerd onder nummer 1741436. In overeenstemming met de geldende nationale en Europese regelgeving beschikt de Klant over een permanent recht van toegang, wijziging, rectificatie en verzet met betrekking tot de gegevens die op hem betrekking hebben.
Met uw toestemming stuurt Natura Plus Ultra Pet Food u productinformatie en reclame per post of e-mail naar de adressen die u bij uw bestelling hebt opgegeven. U kunt te allen tijde verzoeken om de verwerking en het gebruik van uw persoonsgegevens voor reclamedoeleinden te stoppen, rechtstreeks in uw klantenaccount of door te klikken op de afmeldlink op elke commerciële boodschap.
Recht op toegang tot, wijziging en verwijdering van uw persoonlijke gegevens
In overeenstemming met de toepasselijke wet nr. 78-17 van 6 januari 1978 inzake gegevensverwerking, gegevensbestanden en individuele vrijheden, zoals gewijzigd op 6 augustus 2004, hebt u het recht op toegang tot, wijziging, rectificatie en verwijdering van informatie die op u betrekking heeft. U hebt ook het recht om op legitieme gronden bezwaar te maken tegen de verwerking van deze gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen of rechtstreeks bij de klantenservice een papieren kopie van uw gegevens opvragen:
Per e-mail via de rubriek Contact op de website www.ultrapremiumdirect.be/nl
Per post naar het volgende adres
Natura Plus Ultra Dierenvoeding
Agropole 3 Chemin du Saylat
CS30009
47901 AGEN CEDEX 9
Bij een bezoek aan de website www.ultrapremiumdirect.be/nl worden cookies op de computer, mobiele telefoon of tablet van de gebruiker geplaatst.
Wat zijn cookies?
Een cookie is een tekstbestand dat wordt opgeslagen wanneer u een site bezoekt of een advertentie bekijkt. Het doel ervan is om informatie over uw surfgedrag te verzamelen en u diensten te sturen die op uw terminal zijn afgestemd, om uw surfervaring te verbeteren. Dit is een van de redenen waarom wij cookies gebruiken, bijvoorbeeld om u te identificeren en toegang te krijgen tot uw account.
Om meer te weten te komen over het gebruik en beheer van cookies, kan de Gebruiker de rubriek “COOKIES” raadplegen.
De aangeboden producten voldoen aan de huidige Franse wetgeving. Ze worden geproduceerd en op de markt gebracht door Natura Plus Ultra Pet Food.
De foto's van de producten zijn niet contractueel, evenmin als de exacte gewichten van de verpakkingen, die door de leveranciers kunnen worden gewijzigd naarmate het assortiment evolueert.
Natura Plus Ultra Pet Food behoudt zich het recht voor om op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving producten toe te voegen aan of te verwijderen uit de catalogus.
Onze klantenservice staat tot uw beschikking voor al uw vragen:
Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur op 02 620 02 73 (prijs van een lokaal gesprek vanaf een vaste lijn in België)
Of per e-mail via het contactformulier of door te schrijven naar contact@ultrapremiumdirect.com
De inhoud van de site, die beschermd wordt door Franse en internationale wetten op intellectuele eigendom, is eigendom van Natura Plus Ultra Pet Food. Elke volledige of gedeeltelijke reproductie van deze inhoud is strikt verboden en kan een inbreuk op het auteursrecht vormen. Alle afbeeldingen en foto's die op de Site te zien zijn, en in het bijzonder diegene die de Producten voorstellen en illustreren, zijn noodzakelijkerwijs beschermd door het auteursrecht en alle andere intellectuele eigendomsrechten en behoren toe aan de Verkoper of aan derden die Natura Plus Ultra Pet Food gemachtigd hebben om ze te gebruiken. Elke ongeoorloofde reproductie en/of gebruik van welke aard dan ook van deze afbeeldingen of foto's die op de Site worden weergegeven, zal strafrechtelijk worden vervolgd.
Op deze Algemene Verkoopvoorwaarden is het Franse recht van toepassing, zelfs als de levering in een ander land dan Frankrijk plaatsvindt. In geval van een geschil is de wet van het land waar het bedrijf gevestigd is van toepassing.
In geval van een geschil dat voortvloeit uit deze voorwaarden en uit het gebruik van de site, zijn eerst de bepalingen van deze voorwaarden van toepassing, en als deze voorwaarden geen relevante bepaling bevatten, is de Franse wet van toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze voorwaarden en het gebruik van de site zullen worden voorgelegd aan de bevoegde Franse rechtbanken.
Bovendien heeft de klant de garantie dat hij effectief een beroep kan doen op een consumentenbemiddelingssysteem, met name via de bemiddelaar van FEVAD-bemiddelaar.
De eigendomsoverdracht van de Natura Plus Ultra Pet Food producten gebeurt bij de betaling van de bestelling op onze rekening, waardoor de overeenkomst tussen de partijen over het (de) product(en) en over de prijs tot stand komt, ongeacht de datum van betaling en levering.
A. Deze Algemene Verkoopvoorwaarden, artikel 15 - Abonnement, informeren u over de verkoopvoorwaarden waaronder Natura Plus Ultra Pet Food een terugkerende abonnementsdienst (hierna te noemen de Dienst) aanbiedt die Klanten de mogelijkheid biedt om op regelmatige en automatische basis voedingsproducten voor hun honden te verkrijgen.
B. DDe bestelling van de klant onder het abonnementsprogramma wordt verwerkt zoals elke andere bestelling.
Er worden geen goederen teruggenomen onder het abonnementsprogramma, behalve in het geval van een leveringsfout waarvoor de Verkoper verantwoordelijk is.
C. Voordelen van het abonnement
Alle bestellingen die via het abonnementsprogramma worden geplaatst, krijgen korting op de normale prijs van het artikel. Het kortingspercentage dat op een product van toepassing is, is 10%.
Bij het afsluiten van een abonnement bepalen klanten het soort of de soorten producten die ze willen ontvangen. Ze bepalen ook de leveringsfrequentie en/of de data waarop ze geleverd willen worden.
D. Wijze van betaling, kosten en verlengperiode
De klant betaalt voor de eerste bestelling wanneer hij een abonnement neemt.
Alleen creditcards worden geaccepteerd als betaling voor bestellingen via het abonnementsprogramma. De betaling voor elke bestelling wordt afgeschreven van de creditcard die de klant heeft geregistreerd bij de inschrijving voor het abonnementsprogramma. De verkoper heeft echter nooit toegang tot de bankgegevens van de klant. Een externe organisatie (Atos voor Société Générale) zal deze gegevens versleutelen om ze volledig te beveiligen.
Als de creditcard op enig moment tijdens de abonnementsperiode ongeldig wordt, of als de afschrijving om een andere reden wordt geweigerd, stuurt de verkoper een e-mail naar de klant op het adres dat aan de klantenaccount is gekoppeld, waarin staat dat het abonnement is onderbroken en waarin de klant wordt gevraagd om zijn betalingsgegevens bij te werken. Het abonnement wordt opgeschort en er worden geen verdere bestellingen verwerkt of verzonden totdat deze gegevens zijn bijgewerkt. Als de betalingsgegevens een maand na het betalingsincident nog niet zijn bijgewerkt, wordt het abonnement geannuleerd.
Er zijn geen kosten verbonden aan deelname aan een abonnementsprogramma. Alleen de prijs van de bestelde producten en de verzendkosten zijn verschuldigd.
Het abonnementscontract is van onbepaalde duur en omvat de verplichting om 2 leveringen te ontvangen. Zodra deze verplichting is nagekomen, kan de klant het contract opzeggen door een eenvoudig verzoek te sturen naar abonnement@ultrapremiumdirect.com of door te bellen naar 02 620 02 73.
E. Levering
De keuze van de leveringsmethode wordt gemaakt bij het afsluiten van een abonnement. De klant kan de leveringsmethode en het adres in zijn klantenaccount “Mijn Abonnementen” wijzigen.
Klanten kunnen hun leveringsdatum en/of -methode tot 4 dagen voor de geplande leveringsdatum wijzigen. Om dit te doen, maakt u de wijziging gewoon op uw “Mijn Abonnementen”-pagina of stuurt u een e-mail naar abonnement@ultrapremiumdirect.com met vermelding van uw abonnementsreferentie en contactgegevens. Om logistieke redenen worden verzoeken die na deze termijn binnenkomen niet in behandeling genomen.
F. Annulering op initiatief van de klant, annulering en aanpassing van het abonnement.
Elk verzoek tot annulering moet per e-mail naar abonnement@ultrapremiumdirect.com worden gestuurd.
De klant ontvangt 1 week voor elke verzending een e-mail met de datum van de volgende verzending en de inhoud van de bestelling. De klant ontvangt 4 dagen voor verzending een nieuwe e-mail, dit is de laatste dag voor het maken van wijzigingen. Na deze datum zijn wijzigingen niet meer mogelijk. U hebt dus enige tijd voordat uw bestelling wordt verzonden om wijzigingen aan te vragen of de verzenddatum te wijzigen. Dit kan worden gedaan door te antwoorden op de e-mail, of rechtstreeks in het gedeelte “Mijn abonnementen” van uw klantenaccount.
Klanten kunnen hun abonnementscontract annuleren of wijzigen via e-mail abonnement@ultrapremiumdirect.com zodra de 2 verplichte leveringen zijn ontvangen. Voor de opzegging van het abonnementscontract geldt een opzegtermijn van 7 dagen, gedurende welke de klant aansprakelijk blijft voor alle verzonden bestellingen. Bestellingen die tijdens deze opzegtermijn gepland en/of reeds verzonden zijn, kunnen niet worden terugbetaald.
Hoewel het mogelijk is om de leveringsfrequentie naarmate het abonnement vordert te wijzigen, mag deze niet langer dan 5 maanden duren.
G. Beperkte aansprakelijkheid
Naast de overige beperkingen en uitsluitingen die in de Voorwaarden zijn opgenomen, zijn wij, onze directeuren, functionarissen, werknemers, agenten of andere vertegenwoordigers in geen geval aansprakelijk voor gevolgschade die voortvloeit uit of verband houdt met uw abonnement op het Abonnementsprogramma. Onze totale contractuele aansprakelijkheid is niet hoger dan het bedrag van alle betalingen met betrekking tot uw abonnement op het Abonnementsprogramma die u in de loop van uw abonnement daadwerkelijk hebt verricht. Deze aansprakelijkheidsbeperking is van toepassing voor zover de wet dit toestaat en blijft van kracht na annulering of beëindiging van uw abonnement of deelname aan het programma.
De unieke identificatiecode FR215805_01EDRZ is toegewezen aan het bedrijf NATURA PLUS ULTRA PETFOOD SAS en getuigt van de registratie ervan in het ADEME-producentenregister in toepassing van artikel L. 541-10-13 van de Milieuwet. Het bedrijf is onderworpen aan verplichtingen die voortvloeien uit het principe van uitgebreide producentenverantwoordelijkheid (EPR) voor op de markt gebrachte verpakkingen.